2010. február 8.

MÁKOS-SÜTŐTÖKÖS és DIÓS-AMÁS TEKERCS


MÁKOS-SÜTŐTÖKÖS és DIÓS-AMÁS TEKERCS

A minap Trinitynél láttam egy szuper párositást /mákos-sütőtökös/ egy receptjében, nagyon megtetszett!
Most úgyis éppen fel kell használnom amit tudok, mert nemsokára utazunk, igy nagyon jól jött a receptje.:-)
Annál is inkább, mert volt egy félig bekevert mákos és egy diós bejgli töltelékem előbbibe tettem a sütőtököt, és utóbbiba az almát.
Nem volt itthon réteslapom, viszont volt levelestésztám, úgyhogy avval készült és nem lett rossz;-)
Irom a végeredmény, és köszönöm szépen Neked Trinity, megint egy finomság a konyhádból!

2 db egyenként kb. 40 dkg-s levelestészta / kinyújtva vettem /
1 tojás sárgája elkeverve 1 ek tejföllel

mákos töltelék:
20 dkg mák
10 dkg mazsola - kis áfonya is ment bele, mert nem volt elég mazsolám, az piroslik a képen:-)
2,5 dkg édes darált keksz
10 dkg cukor
60 ml víz
fahéj
reszelt citromhéj


Ezeket összekevertem és hozzáforgattam 30 dkg / Trinity 40 dkg-t ir, de nekem csak 30 volt itthon /reszelt sütőtököt.
Az egyik leveles tésztát megkentem a tojásos tejföllel és rákentem a mákos tölteléket, bejgliként felcsavartam.
Ugyanigy jártam el a másik tésztával is, arra a diós tölteléket kentem.
Mind2 rúd külsejét lekentem a maradék tojásos tejföllel, és 190 fokon, légkeveréssel 35-40 perc alatt megsütöttem.
Isteni finom, frissen lágyabb a töltelék, kihűlve szépen szeletelhető...de ki bir addig várni?:-)))

diós töltelék:
mákos töltelék:
20 dkg dió
10 dkg mazsola
2,5 dkg édes darált keksz
10 dkg cukor
60 ml víz
fahéj
reszelt citromhéj

1 megjegyzés:

szepyke írta...

Latsia, írtam neked, nem kaptad meg???
nagyon várom a válaszodat!:)