2020. március 30.

PIZZA a legjobb
















 A vékonytésztájú, ropogós (crispy) pizzát szeretjük... ez az, 15 éve sütöm! Persze ugyanez a recept, a tészta 1 órás pihentetésével (kinyújtva tepsiben) vastagra kel meg. 
Jamie Oliver receptje, az olívaolajos változata, most ennyi év után ez a kedvenc. 
Bedagasztás után azonnal felhasználható, vagy a hűtőben is eláll nyersen pár napig.
Vagy elősütve lefagyasztva még tovább...
2 db 30 cm átmérőjű pizzára elég a tészta, akkor garantáltan (crispy) ropogós vékony lesz.

PIZZA A LEGJOBB 

50 dkg rétesliszt
10 g instant élesztő
1 ek cukor
1 ek só
300 ml víz
3 ek olaj

A hozzávalókat megdagasztom (én géppel szoktam), kettéveszem, és 10 perc pihentetés után kinyújtom mindkét tésztát.
Kiolajozott kör alakú tepsikbe teszem őket, rájuk az ízlés szerinti feltétet és 240 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütöm.

Én úgy szoktam, hogy a tepsibe nyújtott tésztátkat megkenem paradicsomszósszal, megszórom reszelt sajttal, rá a cucc (ízlés szerint, nálunk sonkák, szalámik, gomba, hagyma...) majd újra reszelt sajt.
Megszórom oreganóval és kakukkfűvel és mehetnek a sütőbe.

Latsia: 
  • Ma nem volt itthon reszelt sajt, viszont a fagyasztóban voltak maradék sajtok darabokban, ezt tettem az aprítógépbe fagyasztott állapotban, ami felaprította és ezzel szóltam meg a pizzát. 
  • Még jobb is volt mert a több féle sajttól még ízletesebb lett! 

Nincsenek megjegyzések: