2009. február 18.

Görög húsos táska


Görög húsos táska / Latsia

1 ek olaj
1 kis hagyma aprítva
350 g bárány darálthús
1 tk fahéj
5 dkg pisztácia aprítva
1 csokor friss menta aprítva
2 paradicsom szeletelve
só, bors
1/2 kg lisztből pizzatészta / én J.Oliver receptjét használtam hozzá /

Melegítsd elő a sütőt 240 fokra.
A felforrósított olajon párold meg a hagymát, add hozzá a darálhúst és a fahéjat, majd nagylángon 5 percig süsd, amíg a hús megbarnul.
Csökkentsd a hőt és keverd hozzá a mentát és a pisztáciát, sózd-borsozd.
Ezalatt állítsd össze a pizzatésztát, ne keleszd!

Vedd 4 felé, nyújtsd mindegyik tésztát 20 cm-es körré.
Tedd a tölteléket a közepükbe, fedd le paradicsomszelettel majd zárd le a tésztát, jól nyomkodd össze a széleket.
Vágd be a táskák tetejét 3x és tedd őket egy kiolajozott tepsire, majd be a sütőbe és 10-15 perc alatt süsd készre.
Tzatzikivel és zöld salátával tálald.
Ezt a tésztát használtam, de nincs kelesztés vagy pihentetés!

Pizzatészta
2 db 30 cm-es pizzára


500 g liszt /finom vagy rétes, mindegy!
10 g porélesztő
15 g cukor
15 g só
3-3, 5 dl víz

A hozzávalókat megdagasztod / én géppel szoktam/ és 10 perc pihentetés után kinyújtod, kiolajozott tepsibe teszed, ráteszed az ízlés szerinti feltétet és 240 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütöd.
Az adag duplázható.


Nincsenek megjegyzések: