2010. május 14.

OLIVÁS KIFLICSKÉK



Gyakran készítik ezt a kis egyszerű finomságot itt Cipruson.
A tésztája nagyon jópofa, mert a folyadék egy része narancslé, ez nálunk magyaroknál nem  megszokott.
A töltelékbe a koriander kicsit megédesíti az olívát, ezért teszik szinte mindig a görögök együtt vele.
Az alábbi recept anyósomtól van.

OLIVÁS KIFLICSKÉK

tészta:

4 csésze liszt
2 tk sütőpor
3/4 csésze napraforgóolaj
1 csésze narancslé

A hozzávalókat összedolgozzuk és minimum egy órára nylonzacskóba téve behűtjük.

töltelék:
1,5 csésze kimagozott olívabogyó
1 hagyma
néhány szál menta
1 csokor friss koriander

A hozzávalókat értelemszerűen felaprítjuk, és összekeverjük.

A tésztát kis darabokra vágjuk, minden darabot kinyújtunk és a közepükbe egy csíkba tesszük a tölteléket.
Felgörgetjük és kicsit meghajlítva tepsire tesszük.
A sütőt 200 fokra felfűtjük, majd betesszük a kifliket.
Azonnal csökkentjük a hőmérsékletet 175-180 fokra és kb. 45 perc alatt megsütjük.

6 megjegyzés:

Süti Bazár írta...

Narancslé a tésztába? Huhh, mekkora ötlet! Hát igen, odalenn délen... Fantasztikus lehet! :))

KryaSpirit írta...

Ezt nagyon bírnám! Imádom az olivát, ha fekete akkor meg főleg!:))

Dia írta...

Bár Én nem szeretem az olivát, nekem is van egy olivabogyós kifli receptem, amit rajtam kívül mindenki szeret. Lehet, ezt is kipróbálom.

trinity írta...

Mi nagyon szeretjük az olajbogyós péksütiket!! Nálam is van egy fenn, de az teljesen más..Ezt is felveszem a listámra:))

Bianka írta...

Minden porcikáját imádnám ennek a kiflinek :)

szepyke írta...

Nem szeretem az olívabogyót, megyek, veszek inkább túrós puffancsot!:) Abból van még esetleg?:)