2020. április 13.

HÚSVÉTI TEJSZÍNES KALÁCS




Ez a kalács Limara receptje szerint készült. Annyit változtattam rajta, hogy porélesztővel készült. Nagyon finom kalács.


HÚSVÉTI TEJSZÍNES KALÁCS

500 g finomliszt
1 mk só
60 g cukor
1 tojás
1 tojás sárgája
250 ml 30%-os tejszín
50 ml tej
8 g porélesztő

Kenéshez:
1 tojás

A hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe tettem és bekapcsoltam az 1 óra 30 perces dagasztó-kelesztő  programot. A program lejárta után a tésztát kivettem átgyúrtam és 4 egyenlő részre osztottam. (Aki hármas fonással akarja fonni a kalácsot, az csak három részre ossza.)
Gombócokká formáztam, letakartam egy tiszta konyharuhával és 15 percig kelni hagytam. Egyforma hosszúságú rudakká sodortam őket és megfontam négyes fonással. Egy sütőpapírral bélelt tepsire tettem és a tojással lekentem. Kelni hagytam 35 percet majd a sütőt 200 °-ra előmelegítettem. A kalácsot újra lekentem a tojással és a sütőbe tettem. 10 percig sütöttem, majd a hőfokot 180 °-ra levéve további 20 percig sütöttem. A kalácsot kivettem és rácson hagytam kihűlni.
Az én sütőm elég erős, lehet hogy másnak picit tovább kell sütni.

Nincsenek megjegyzések: