2020. augusztus 27.

FANOUROPITA







Egy finom kevert süti, nemcsak a hagyományos ünnepre, bármikor jó egy tea vagy kávé mellé! 

A Fanouropita augusztus 27-én készül a Szent Fanourios emlékére. 

Ez az én Fanouropitám, még meleg! 😋🥮

Augusztus 27-én a görög ortodox egyház Agios Fanourios napját ünnepli, amikor megemlékezik a mártírról és csodatevőről, akit arra kérnek, hogy közbenjárjon, az elveszett dolgok miatt. 🙏🏻😇



FANOUROPITA


1 csésze = 300 ml


1 csésze narancslé

1 csésze olívaolaj

1 csésze cukor

1 tk szódabikarbóna

1 tk sütőpor

1 tk őrölt szegfűszeg

1 tk őrölt fahéj

450 g liszt

1/2 csésze dió, apróra vágva

1/2 csésze mazsola


Melegítsd elő a sütőt 180 °C fokra.

Egy nagy tálban keverd össze a narancslevet az olívaolajjal, a cukorral, a szegfűszeggel és a fahéjjal. Keverd a sütőport és a szódabikarbónát a liszthez, majd szitáld a keverékbe. Add hozzá a diót és a mazsolát és jól keverd össze.

Tedd át a keveréket egy sütőpapírral bélelt 30 cm-es tepsibe, és süsd 1 órán keresztül, amíg aranysárga lesz.

(45 percig sütöttem légkeverésen.)

Hagyja hűlni, majd szeleteld és szórd meg porcukorral. 

(Én az egész sütit szórtam meg egy rácsot fölé téve és utána szeleteltem.)

Nincsenek megjegyzések: