2020. augusztus 12.

SZILVÁS PITE FAHÉJJAL












Nálunk már javában érik a szilva és ezt a pitét nagyon szeretjük. 
Egyrészt mert nagyon finom, másrészt mert nagyon gyors és könnyű az elkészítése.
Hámozott mandulával vagy dióval szórom meg a tésztát attól függően hogy éppen mi van itthon mind a kettő nagyon finom. 

SZILVÁS PITE FAHÉJJAL

1 pohár joghurt / tejföl

1 tojás

2 tk sütőpor

1/2 pohár olaj

1/2 pohár cukor

2 pohár liszt

1 cs. vaníliás cukor

40 dkg szilva

1/2 pohár hámozott mandula vagy dió

kristálycukor, fahéj


A sütőt előmelegítettem légkeverés 180 °C-ra.

A méréshez a joghurt poharát használtam, ami nekem 200 gr-os. Természetesen az űrmérték a lényeg, nem a súly, ezért a liszt hiába 2 pohár, nem 400 g csak kb. 260 gr!)

Egy 30 x 22 cm-es (vagy egy 24 cm átmérőjű) tepsit kivajaztam-liszteztem.

Konyhai robotgéppel összekevertem a hozzávalókat, majd a tepsibe kanalaztam.

A tetejét kiraktam a szilvával, megszórtam dióval/ mandulával, kristálycukorral és fahéjjal.

30 perc alatt sült meg.

Nincsenek megjegyzések: